چگونه يک سايت فروش موفق داشته باشيم
نوشته شده توسط : E-Commerce

 

حتما اتفاق افتاده است که به سايتي مراجعه کنيد اما مطالب مورد نظرتان را در آن پيدا نکنيد. به احتمال زياد، ديگر هرگز به آن مراجعه نخواهيد کرد. يا اگر سايت ظاهر خوبي نداشته باشد، به اين نتيجه مي رسيد که احتمالا فرد بي تجربه اي آن را به وجود آورده است.

اگر مي خواهيد از راه اينترنت تجارت کنيد، بايد يک سايت حرفه اي داشته باشيد زيرا سايت شما در حکم يک کارت تجاري است که بايد شما را به درستي به بازديد کنندگان معرفي کند.

تاثير اوليه سايت روي بازديد کننده بسيار مهم است. اگر مي خواهيد در بازديد اول تاثير خوبي روي مراجعين داشته باشيد و بازديد کنندگان مستعد را جذب کنيد، رعايت نکات زير مفيد خواهد بود.


1- سايت خود را هدفمند طراحي کنيد
شما حتما از هدف سايت خود اطلاع داريد. مثلا اگر يک سايت فروش موفق مي خواهيد بايد محتويات مؤثري در آن بگنجانيد. سايت را جذاب کنيد و اطلاعات مفيدي در اختيار خواننده قرار دهيد.


2- تدبيراتي براي
load سريع سايت بيانديشيد
در کشور ما اکثر مردم با روش
dial-up به اينترنت متصل مي شوند و اگر ظاهر شدن سايت شما بيشتر از 10 تا 15 ثانيه طول بکشد، آنها سايت را ترک خواهند کرد.
يکي از راههاي مفيد براي افزايش سرعت
load سايت اين است که بار گرافيکي سايت را در حداقل نگه داريم. اگر چه جلوه هاي گرافيکي سايت شما را گيراتر مي کند، اما زمان load آن ممکن است تا ابد طول بکشد. اگر لازم است که حتما سايت شما گرافيکي باشد، از نرم افزارهاي فشرده سازي فايلهاي گرافيکي استفاده کنيد. با اين روش به سرعت مورد نظرتان نزديکتر مي شويد. در سايتهاي زير امکاناتي براي فشرده کردن فايلهاي گرافيکي مورد استفاده از جمله gif و jpg وجود دارد.


http://www.spinwave.com/crunchers.html

 

 

http://www.netmechanic.com/accelerate.htm

 

 


حتما به سايتهاي جالبي برخورده ايد که از فايلهاي
flash يا اسکريپتهاي ديگر در آنها استفاده شده است. اگرچه اين موارد باعث جذاب شدن سايت مي شود، ولي اگر سايت شما تجاري است توصيه مي شود از آن ها بگذريد تا سرعت سايت را بالا ببريد.


3- يک طراحي مناسب انجام دهيد
طراحي سايت بايد ساده باشد. رنگهايي در يک مايه انتخاب کنيد. سايت شما نبايد مثل نقاشي کودکان باشد. بايد توجه کنيد که ترکيب چه رنگهايي در صفحه مناسب تر هستند. آيا تا به حال سعي کرده ايد يک نوشته زرد را در يک صفحه نارنجي بخوانيد؟ به فکر خوانندگان خود باشيد.
رنگهاي مختلف براي انسانهاي مختلف از فرهنگهاي مختلف، معاني متفاوتي دارد. در اينترنت به آساني مي توانيد جدولهايي حاوي معاني مختلف رنگها را بيابيد.


4- محتويات بديع و تازه در سايت بگنجانيد
اگر بازديد کننده مطالب شما را در جاي ديگر ديده باشد، خيلي سريع سايت را ترک خواهد کرد. حتي اگر نويسنده خوبي نباشيد باز هم مي توانيد با استفاده از ديد خاصي که نسبت به موضوع داريد، ابتکاراتي براي ساختن مقالات، گزارشات و
e-book هاي رايگان به خرج دهيد تا سايت بديعي داشته باشيد.


5- پيشنهادات رايگان در سايت داشته باشيد
يکي از بهترين راه هاي فتح قلب مشتريان، پيشنهادات رايگان است. اين قانون هميشه صادق است: اگر قبل از گرفتن، امکاناتي به مردم بدهيد، به پيشنهادات بعدي شما بيشتر توجه خواهند کرد و اعتبار شما در ذهن آنها بالا خواهد رفت. پيشنهادات رايگان فراواني روي اينترنت وجود دارد. براي ارزشمند کردن پيشنهاد خود بايد نکاتي را رعايت کنيد.  دوباره تکرار مي کنم بايد محتويات گزارش، مقاله،
e-book شما جديد باشد و در جاي ديگر وجود نداشته باشد. از ديد اختصاصي خود بنويسيد. ديد نو داشتن گاهي حتي مؤثرتر از نحوه نگارش است. مي توانيد نمونه اي از محصول خود را در اختيار بازديد کننده بگذاريد. مثل فصلهايي از کتاب يا يک Demo از نرم افزار مورد نظر.  همچنين مي توانيد يک خبرنامه درست کنيد. اما مراقب باشيد که مطالب آن را از جايي برنداريد. زيرا خوانندگان در صورت مشاهده اين مورد، اشتراک خود را فسخ خواهند کرد.


6- قبل از ارائه امکانات رايگان اطلاعات مراجعين را بگيريد.
براي انجام فروش گاهي لازم است چندين بار به بازديدکنندگان پيغامهايي ارسال نماييد. اينکه يک ليست براي خود بسازيد بسيار مؤثر است. ليست افرادي که به موضوع سايت شما علاقه دارند و ارسال پيام به آنها شانس بزرگي براي فروش است.


يک طراحي خوب، تميز و حرفه اي راهي طولاني را در اينترنت مي پيمايد و براي شما شهرت و اعتبار کسب مي کند. تاثير خوب سايـت در اولين مراجعه، بازديد کننده را دوباره به سايت شما برخواهد گردانند.
 

 

براي در يافت متن کامل تمام مطالب در خبرنامه عضو شويد




:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , چگونه يک سايت فروش موفق داشته باشيم , ,
:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: